TÁJÉKOZTATÁS: ezen oldalon található archív információkat jogszabályi előírás alapján meg kell tartani.


A hatályos honlap ezen a linken érhető el: https://ujpest.hu
Haláleset bejelentése | Újpest
Köszöntöm Újpest honlapján!
Déri Tibor
Déri Tibor, Újpest polgármestere
Legfrissebb Archívum
Ujpestmedia.hu

2020. március 19-től a friss és fontos IV. kerületi hírek új hírportálunkon érhetők el: ujpestmedia.hu. A hivatalos önkormányzati dokumentumok, közlemények, hírek továbbra is ezen a felületen érhetők el és folyamatosan frissülnek.
klíMA Pont az Újpesti Városnapokon

Szeretettel várunk minden érdeklődőt 2021. augusztus 28-29-én az Újpesti Városnapok rendezvényen található klíMA Ponton!
Ezek a járatok módosulnak este nyolc után

Mintegy ötven járatot ritkítanak, vagy nem indítanak el a kijárási tilalom idősávjában.
Közlemény

Strukturális átalakítás az Újpest Médiánál
Online farsangot és álarcversenyt hirdet az Újpesti Kulturális Központ

A járvány miatt idén az internetre költözik a farsang.

Ajánlott videó



Mostantól Újpest TV vagyunk! Együtt Önökkel!

Az Újpest TV legfrissebb adása...

Újpesti Találkozások



Városkalauz - Újpest 2017


Városkalauz - Újpest 2017

Kapcsolatok











Főépítészi Iroda dokumentumai



Főépítészi Iroda elérhetősége
Az oldalt 14830410 alkalommal 10370114 látogató nézte meg a mai napig 2009.01.01. óta
Ügyek
 
Igazgatási Osztály

Haláleset bejelentése

Az eljárást az anyakönyvi hivatalnál vagy a temetés megrendelésekor a temetést intéző felvételi irodán kezdeményezi az elhunyt hozzátartozója.

Anyakönyvezéshez szükséges okmányok:
  • halottvizsgálati bizonyítvány,
  • az elhalt személyazonosító igazolványa,
  • lakcímkártyája,
  • jogosítványa,
  • útlevele,
  • a bejelentő személy személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája

Az anyakönyvezés elősegítése érdekében, amennyiben a halálesetet bejelentő személy rendelkezésére áll, illetve annak beszerzése megoldható:
  • az elhalt személy születési anyakönyvi kivonata,
  • családi állapotát igazoló okmány (özvegy családi állapot esetén az elhalt házastárs halott anyakönyvi kivonat, elvált családi állapot esetén jogerős bírói ítélet vagy záradékolt házassági anyakönyvi kivonat. Ez utóbbi a házasságkötés helye szerinti anyakönyvi hivatalban szerezhető be).

A haláleset bejelentésekor az anyakönyvvezető részére át kell adni az elhalt magyar állampolgár személyazonosításra alkalmas okmányait (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély), személyi azonosítóját és lakcímét igazoló hatósági igazolványát. Az anyakönyvvezető az okmányokat bevonja, illetve a hozzátartozó kérésére érvénytelenítés után visszaadja.

Ügyintézési határidő: 60 nap

Az eljárás illetékmentes.

Az ügyfelet megillető jogokat és az ügyfelet terhelő kötelezettségeket az Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény tartalmazza.

Vonatkozó jogszabályok:
  • Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
  • Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 429/2017. (XII. 20.) Korm. rendelet
  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény
  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet
  • Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
  • Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
  • A halottvizsgálatról és a halottakkal kapcsolatos eljárásról szóló 351/2013. (X. 4.) Korm. rendelet
Munkatársak

Merkwart Annamária
Igazgatási Osztály, csoportvezető
Bácsi Diána
Igazgatási Osztály, anyakönyvezető
Badari Krisztina
Igazgatási Osztály, anyakönyvvezető
Hortobágyi Noémi
Igazgatási Osztály, anyakönyvvezető





Kapcsolatok

































EU Cookie Law warning message demo page